Any: 2007
País: Estats Units
Direcció: Richard Schenkman
Protagonistes: David Lee Smith, Tony Todd, John Billingsley, Ellen Crawford, Annika Peterson, Richard Riehle, Alexis Thorpe
Professors universitaris, mudança, Johnny Walker etiqueta verda, llar de foc, preguntes, confessions.
Això són un historiador, un antropòleg, un arqueòleg, un biòleg, una historiadora, una historiadora de l’art, un psicòleg i una estudiant que es reuneixen en una casa als afores i no són un acudit.
El motiu de la reunió és acomiadar el professor John Oldman, que se’n va després d’haver estat treballant deu anys a la universitat amb aquests col·legues. Es nota que en John amaga alguna cosa, i finalment s’atreveix a fer-los una confessió, o més aviat plantejar-los una qüestió, que els mantindrà entretinguts tota la tarda.
Sí, la pel·lícula sencera és una conversa, però una conversa versemblant que no s’acomoda en l’element sorpresa, que es desenvolupa hàbilment, i que ofereix alguns moments emocionants. Difícilment podria estar més ben espremuda.
Els personatges que hi ha en escena, esnobs de manual, conformen l’audiència perfecta per respondre a la qüestió que els proposa l’amfitrió, i s’encarreguen de fer-ho contraatacant amb totes les preguntes obligatòries perquè la història prengui consistència. A més, també serveixen per mostrar diferents maneres d’afrontar la situació, amb reaccions que van de la més juganera a la més sentida i teatral. Això sí, el que tots es demanen, en el fons, és si en John està boig, si no és qui es pensaven que era, o si simplement els està prenent el pèl.
The Man from Earth és una producció forçosament modesta que s’ha convertit en pel·lícula de culte pels seus propis mèrits. Eviteu tots els spoilers que pugueu, i busqueu-la, si encara no ho heu fet. Ja veureu com en pocs minuts haurà captat la vostra atenció i voldreu prendre part en la conversa amb en John Oldman.
Valoració: UAU
La frase: «¿Quants de vosaltres coneixeu cinc genis del seu camp amb qui no esteu d’acord?, ¿un a qui no escanyaríeu?»
El personatge: en John, és clar.
L’escena per al record: el moment de la revelació més… forta.