Tout le monde debout

0
46

Any: 2018
País: França
Direcció: Franck Dubosc
Protagonistes: Franck Dubosc, Alexandra Lamy, Elsa Zylberstein, Gérard Darmon

Ja sigui des de París o des de bucòlics cottages, la classe mitjana-alta o alta-altíssima francesa ha protagonitzat diverses comèdies que triomfen en taquilla, com la recent Qu’est-ce qu’on a fait au Bon Dieu? (Philippe de Chauveron, 2014). I no sé fins a quin punt el seu èxit beu més d’aquest embolcall (restaurants i cotxes de luxe, òpera, piscines amb comandament a distància…) que no pas de l’agudesa del seu sentit de l’humor.

Franck Dubosc, un habitual de les comedietes franceses, escriu i dirigeix el seu primer film com si fes un exercici de lluïment personal, amb la confiança de qui coneix les bromes que agradaran al seu públic i sap on és la línia d’allò políticament correcte (sense cap intenció de traspassar-la). Un home d’una cinquantena d’anys, enmig d’una crisi d’edat (que no existencial) coneix una dona que l’atrau com cap altra ho ha fet mai… El handicap és que va en cadira de rodes.

Però no penseu en Intouchables (Olivier Nakache i Eric Toledano, 2011) ni en una pel·li de Francis Veber (Le dîner de cons, 1998; Le placard, 2001; La doublure, 2006). Exceptuant l’actuació de la parella protagonista, a Tout le monde debout tot és de baixa intensitat i previsible. Almenys els déjà-vus i les escenes de vergonya aliena queden compensats per quatre bromes ben fetes que faciliten l’arribada al final del metratge. Ara bé, la història de l’home madur i atractiu, el playboy en descapotable que no s’ha enamorat mai i que ven això com un valor, ja l’he vista unes quantes vegades.

Valoració
50

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir el correu brossa. Aprendre com la informació del vostre comentari és processada