Any: 2017
País: Estats Units
Direcció: Sofia Coppola
Protagonistes: Nicole Kidman, Kirsten Dunst, Colin Farrell, Elle Fanning, Oona Laurence
Basada en la novel·la de Thomas Cullinan i portada al cinema anteriorment per Don Siegel (The Beguiled, 1971), aquesta història d’un desertor ianqui que, en territori sudista, queda atrapat en una escola per a noies compleix tots els requisits per ser una història d’aquelles que enganxen. Hi ha un home de bon veure, unes noies ben educades, un jardí frondós i suggeridor, un piano, brandi, una tortuga, i la Guerra de Secessió americana de fons.
És una llàstima que les escenes i diàlegs memorables no tinguin prou força davant del protagonisme que Coppola atorga a l’estètica, la llum, les floretes dels vestits i les agulles de pit. L’esforç per recrear aquest entorn delicat enmig de la guerra, la voluntat de mostrar unes dones que a la rereguarda sobreviuen mirant de no alterar l’ordre de les coses, a vegades dilueix el joc cruel, les suspicàcies i les perversions que intuïm que amaga la història.
Les últimes pel·lícules de Sofia Coppola (Somewhere al 2010 i The Bling Ring al 2013) em feien mandra, ho reconec. Però el tràiler de The Beguiled, amb aquest planter d’actrius donant la rèplica a Colin Farrell, em va fer decidir (Nicole Kidman i Kirsten Dunst fan un tàndem que es complementa a la perfecció). Lluny de la genial The Virgin Suicides, tot i que hi té clarament moltes semblances, The Beguiled, que va guanyar la Palma d’Or a Cannes a la millor direcció, no aconsegueix un resultat excel·lent, però justifica l’anada al cinema de totes totes.